Saturday, October 11, 2008

Why I Want To Be Rich???

1)Saya kena kaya sbb dlm family saya takde yg kaya!!! kalau adik, abang @ mak ayah saya emergency nak pakai $$$ takkan saya nak cakap TAKDE???

2) Saya kena kaya sbb saya nak ubah nasib keturunan saya!!! kalau ayah, datuk, moyang saya dah banyak duit, takkan saya nak sama banyak macam diaorang??? lagipun tu diorang punya!Saya nak anak-anak saya dapat yang terbaik.

3) Saya kena kaya sbb saya boleh berbakti pada agama, bangsa dan negara.......

4) Saya kena kaya sbb saya nak pakai, makan, tinggal dan beli benda yg saya NAK!!! selama ni saya pakai, makan, tinggal dan beli benda yg saya MAMPU.......

5) Saya ingin berubah dalam masa beberapa tahun.Saya tidak mahu jadi orang yg sama seperti sekarang



Adakah rumah, kereta, motor, baju, hp, kasut dan apapun yg anda ada sekarang benda-benda yg anda NAK, IDAMKAN, INGINKAN atau sekadar yg anda MAMPU???

p/s:Bukan Tidak bersyukur dengan apa yang ada tetapi ingin memajukan diri serta perubahan ke arah kebaikan untuk kesenangan.Amin..~~

2 comments:

n a j j i a r i z a said...

bagus sungguh awak pnye mission kan..
biasenye ramai orang yang cume berangan nak jadi kaya,tapi takde usaha kan???
memang best tengok orang kaya,tapi bila kita seniri tak tanamkan niat nak jadi kaya,sampai bila bila pun kita takkan kaya kan?
actually awak keje buat ape hek???

Anonymous said...

yes najjia...we must have the missions...aka goal setting for our future.yes..!!awak dah gunekan "usaha" as an issue now..mmg betol!Semua orang boleh melontarkan perkataan tpi tindakan adalah kebenaran.m i rite?semua org nk jadi kaya tpi keseluruhannya hanyalah kata2 tpi td tahu usahan dan caranya.lanjutan drp ini...give a call/sms.i need 30 mins to xplain bout this biz-MEGAT ISKANDAR MEGAT NOR HASHIM-0122446435